Ambities leading
Als je hier een theoretische verhandeling over strategische communicatie verwacht, stel ik je wellicht teleur. Strategisch communicatieadvies gaat wat mij betreft niet om de theorie. Het gaat om mensen. Bij strategische communicatie zijn de mogelijkheden en ambities van de mensen achter de opdracht leading. Die bepalen de communicatieve kracht van het bedrijf, de stichting of instelling.
Puur dna
Positioneren, corporate identiteit, imago, alignment, reputatie, ze zijn allemaal terug te voeren naar het pure dna van je organisatie. Stel, jouw bedrijf is een eigen persoonlijkheid. Met eigen wensen, charmes en (on)mogelijkheden. Wie ben je dan als bedrijf? Wat wil je? Hebt je dit wel eens expliciet onderzocht en benoemd?
Rode draad
Strategische communicatie pakt het daadwerkelijke verhaal achter een bedrijf, beweging of opdracht. Tegenwoordig noemen we dat vaak de ‘why’. Als je dat voor jezelf helder hebt en van daaruit werkt komt er lijn in je uitingen en als het goed is ook in je gedragingen. Als communicatieadviseur kijk ik graag of daar meer rendement te behalen valt.
Dat kan
- projectmatig
- als vakinhoudelijke coach van uw eigen team
- als specialist binnen uw team
- interim, voor korte of langere termijn
- of … als de emmer over dreigt te lopen, ad hoc in welke vorm dan ook.